Mars, april

/arsmote-2013.jpg
Från årsmötet 2016

Årsmöte
Föreningens medlemmar kallas till årsmöte. Motioner bör vara styrelsen tillhanda senast 1 mars. Sändes till Ann Egnell, Tällbergsvägen 5 B, 793 70, Tällberg, ann.egnell @ bredband.net  För att ha rösträtt ska årsavgiften 120:- vara betald senast 15 mars.
Plats: OBS! Ny plats - S:t Persgården, mitt emot stora Kulturhusparkeringen, Leksand
Tid: 18.00

Torsdag 22 mars

/fromingel-2013.jpg
Från fröminglet 2016

Frömingel
Alla medlemmar (årets medlemsavgift ska vara betald) är välkomna att sälja och köpa fröer, sticklingar och annat trädgårdsrelaterat. Fri entré.
Plats: OBS! Ny plats - S:t Persgården, mitt emot stora Kulturhusparkeringen, Leksand
Tid: 19.00

V 14

Är du intresserad av att lära dig om beskärning av fruktträd och buskar?
Hans Bill erbjuder sig att hålla en tvådagarskurs v 14 (eventuellt en helgkurs). Kostnad ca 500:- om åtta personer är intresserade. Anmäl till Mona Erkers, tel 070-223 29 95, vastanvik @ gmail.com, senast 28 februari.

Välkommen med din anmälan!

Tisdag 5 april

Låna frö på bibblan - se affisch 6 mars ovan

Tisdag 17 april

Vårmarknad
Trädgårdsmarknad med plantor, trädgårdsprodukter och böcker. De medlemmar som vill vara med och sälja - ingen avgift - ber vi anmäla detta till Ann Egnell, tel 070-661 98 09, ann.egnell @ bredband.net, senast 8 april. Uppge om du vill ha ett helt bord eller dela det med någon. Insläpp för försäljare 17.00.
Plats: Sveasalen, Leksand.
Tid: 18.00

Tisdag 17 april

/helena-kaks.jpg
Helena Kåks, trädgårdsmästare Staberg barockträdgård: Om vintern brukade de mycket kål och ärter - trädgårdsodling i Dalarna genom 400 år
Du får höra vad människor i Dalarna odlat genom tiderna och om hur vi kan ta vara på vårt fantastiska kulturarv.
Entré: Medlem fri entré, icke medlem 40:-
Plats: Sveasalen, Leksand