Mars, april

Från årsmötet 2016

Torsdag 14 mars

Årsmöte
Föreningens medlemmar kallas till årsmöte. För att ha rösträtt ska årsavgiften vara betald senast 28 februari.
Plats: S:t Persgården, mitt emot stora Kulturhusparkeringen, Leksand
Tid: 18.00

/fromingel-2013.jpg
Från fröminglet 2016

Torsdag 14 mars

Mötesplats TRÄDGÅRD med frömingel
Mötesplats TRÄDGÅRD startar direkt efter årsmötet, ca 19.00, med boksläpp och frömingel. Från många grönsaksodlare kommer ofta frågan: ”Hur ska jag kunna använda det jag odlat på ett varierat sätt?”. Kanske finns svar i Leksands lilla gröna, föreningen Leksands kulturväxters bok, som kommer att finnas till försäljning vid fröminglet. Fler svar kan ni som odlar – eller tänker odla – gråärter få i den sprillans nya boken I gråärtans spår – en matnyttig resa. Agneta Magnusson presenterar sin bok kl 19.00 direkt efter årsmötet, före fröminglet. Agneta hoppas att många medlemmar tar med sig av sina gråärter till fröminglet så att ännu fler får möjlighet att prova på dessa lättodlade, goda och variationsrika ärter!
Vill du som medlem vara med och sälja fröer och plantor så anmäl dig till leksandstradgardsforening @ gmail.com före 5 mars. Årets medlemsavgift ska vara betald. För att skydda borden – ta med en vaxduk.
För allmänheten fritt att komma och köpa av våra medlemmar.
Plats: S:t Persgården, mitt emot stora Kulturhusparkeringen, Leksand
Tid: 19.00

/ann-astrid-29-mars.jpg

Torsdag 25 april

Mötesplats TRÄDGÅRD med vårmarknad
Trädgårdsmarknad med plantor, sticklingar, fröer med tillhörande odlingsråd, trädgårdsprodukter och böcker. De medlemmar som vill vara med och sälja - ingen avgift - ber vi anmäla detta till leksandstradgardsforening @ gmail.com, senast 15 april. Uppge om du vill ha ett helt bord eller dela det med någon. Insläpp för försäljare 17.00.
Plats: S:t Persgården, Leksand (mittemot Kulturhusparkeringen)
Tid: 18.00