Maj, juni

/logga-2017-jubileum-klocka-humla.jpg

Onsdag 4 maj

Observera att det är nytt datum i maj. Nedanstående har även sänts via e-post som pdf-fil till medlemmarna i föreningen. Har ni inte fått det har vi antingen fel e-postadress eller också har ni ett gmail-konto där det kanske har hamnat i skräpkorgen. Ni måste i så fall göra Anns adress godkänd som avsändare.

/lana-fro-pa-bibblan-var-2017.jpg

Måndag 8 maj

/2013-sammilsdal-start-2.jpg  Skolträdgårdsstart 2013
Vårarbetet i skolträdgården startar
med vårstädning och utdelning av odlingslotter. Föreningen bjuder på kaffe och bröd.
Samma tid varje måndag träffas sedan kolonilottsinnehavare och andra frivilliga för arbete i trädgården. Det bjuds på fika första måndagen i månaden.
Plats: Skolträdgården vid Sammilsdalskolan, Leksand
Tid: 18.00

Torsdag 11 maj

/varmarknad-3.jpg
Från vårmarknaden 2016

Vårmarknad
Trädgårdsmarknad med plantor, trädgårdsprodukter och böcker. De medlemmar som vill vara med och sälja - ingen avgift - ber vi anmäla detta till Ann Egnell, tel 070-661 98 09, [javascript protected email address], senast 3 maj. Uppge om du vill ha ett helt bord eller dela det med någon. Insläpp för försäljare 17.00.
Plats: Sveasalen, Leksand.
Tid: 18.00

Torsdag 11 maj
/eva-gustavsson-varmarknad-klipp.jpg

Lars Krantz, Wij trädgårdar i Ockelbo: Min trädgård som livets verkstad - tips och råd inför säsongen
Lars är uppmärksammad för sin biodynamiska odling i Rosendals trädgård i Stockholm men arbetar sedan många år med Wij trädgårdar i Ockelbo. Föredraget tar ca en och halv timme.
Entré: 60:-
Plats: Sveasalen, Leksand
Tid: 19.00

Lördag 10 juni

/plantloppis-2015.jpg
Plantloppis vid Sammilsdalgropen 2015

Plantloppis

Föreningens medlemmar är välkomna att dela med sig av sitt överskott. Ingen kostnad, men tag med eget bord. Kontakta May Nygårds, tel 0247-105 82, 073-678 53 12, om du vill veta mer om verksamheten.
Plats: Skolträdgården vid Sammilsdalskolan, Leksand
Tid: 11.00-13.00

Onsdag 28 juni

/barbro-johansson-vagbeskr-kopia.jpg
Nu börjar trädgårdsvisningarna igen!
Första trädgårdsbesöket blir hos Barbro och Lennart Johansson i Insjön, där vi fått ett spännande erbjudande. Vi får komma dit för och se hur allt planerats i starten av säsongen, för att sedan återkomma i september och se vad det blivit av odlingarna.
Glöm ej guldtian.

Välkommen önskar trädgårdsvisningsgruppen/Mona
Vägbeskrivning: Riksväg 70 från Borlänge alternativt Leksand, försök att komma till gamla Faluvägen mot Rexbo eller Timmervägen förbi sågverket. Gården ligger längst upp i byn Sätra. Om ni inte hittar - ring då 070-538 36 88.
Plats: Sätravägen 91, Insjön
Tid: 18.0