Lördag 7 september

/tradgardsfor-hildasholm-1.jpg

Skördefest på Hildasholm
Leksands trädgårdsförening deltar med blomsterförsäljning och hoppas få medlemmar som vill sälja egenodlade grönsaker där. Hör av dig till någon i styrelsen om du är beredd att delta (tel-nr se under fliken "Kontakta"). Föreningen säljer tyvärr inte grönsaker i år.
Tävling för alla med en klass "Min skörd": Blommor och grönt var för sig eller tillsammans i en härlig blandning. Presentkort till de tre som får flest röster.
Bland dem som röstat på vinnande bidrag dras en vinnare, som erhåller en blomsterbukett.
Tid: 11.00-15.00

Tisdag 17 september

Trädgårdsvisning
Vi erbjuds säsongens sista trädgårdsvisning i Skeberg hos Anna Swedrup. Anna har deltidsbott i Skeberg sedan fem år och odlar mest grönsaker.
Kom ihåg tjugan till värdinnan!
Vägbeskrivning: Från Leksand kör Dala-Järnavägen förbi sjön Molnbyggen, efter sjön sväng vänster mot Skeberg (väg 575), åk fram till byn Backen och majstången, följ vägen som svänger höger ner för backen, på väg upp igen ur backen sväng nästa vänster, fortsätt  fram till brevlådor.  Annas hus ligger på höger sida med långsida mot vägen en bit in. Man ser gaveln på ett nybyggt förråd. Följ föreningens skyltar från majstången!
Plats: Skeberg
Tid: 17.00